İzban’da Deği̇şi̇mi̇n Mi̇mari Volkan Yurtoğlu
Mart 2025’ten bu yana İZBAN’da yenilikçi projelere imza atan Genel Müdür Volkan Yurtoğlu, yolcu konforunu ve çalışan memnuniyetini artıran çalışmalarıyla dikkat çekiyor.

Volkan Yurtoğlu’ndan Vizyoner Dokunuş: İZBAN’da Hem Yolcu Konforu Hem Çevre Kazanacak
Göreve geldiği Mart 2025 tarihinden bu yana İZBAN’da hayata geçirdiği yenilikçi projelerle dikkat çeken Genel Müdür Volkan Yurtoğlu, kurumu daha konforlu, çalışanları ise daha huzurlu hale getirmek için yürüttüğü gece gündüz mesaisinin meyvelerini vermeye devam ediyor.
Kamuoyunda büyük takdir toplayan bu yönetim anlayışının son adımı, İzmir’in kavurucu yaz sıcaklarında yolculuk kalitesini zirveye çıkaracak ve büyük bir enerji israfının önüne geçecek olan “butonlu kapı” sistemi oluyor.
Pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak durdurulan ve kapıların her istasyonda otomatik açılmasını sağlayan sistem, 1 Temmuz 2026 itibarıyla yerini yeniden tasarruflu ve konforlu “dokunmatik buton” uygulamasına bırakıyor.
Volkan Yurtoğlu Yönetimiyle İZBAN’da Çevreci Dönem
Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapıların bile otomatik olarak açılması, vagon içindeki serin havanın hızla dışarı kaçmasına neden oluyordu. Bu durum, klimaların içeriyi tekrar soğutabilmek için aşırı yüklenmesine, enerji tüketiminin artmasına ve dolayısıyla karbon salınımının tırmanmasına yol açıyordu.
Genel Müdür Volkan Yurtoğlu liderliğindeki İZBAN yönetiminin devreye aldığı bu çevreci standardın kente kazanımları şöyle olacak:
Maksimum Yolculuk Konforu
Sadece ihtiyaç duyulan kapılar açılacağı için vagon içi serinlik korunacak, İzmir halkı daha ferah bir ortamda seyahat edecek.
Milyonlarca Liralık Enerji Tasarrufu
Klimaların gereksiz efor sarf etmesi engellenerek İzmir’in enerjisi ve kaynakları korunacak.
Karbon Ayak İzinde Azalma
Tonlarca karbon salınımının önüne geçilerek, İZBAN’ın doğa dostu ulaşım kimliği daha da güçlenecek.

Sistem Nasıl Çalışacak? (Yeşil Işığı Bekleyin)
İzmir halkının aslında geçmişten aşina olduğu, güvenli biniş ve iniş sağlayan sistemin işleyişi son derece basit kurallara dayanıyor.
Kırmızı Işık (Bekleyin)
Tren istasyona yaklaşırken ve henüz tam durma moduna geçmemişken butonlarda kırmızı ışık yanacak.
Yeşil Işık (Dokunun)
Tren güvenli bir şekilde durduğunda butonlar yeşile dönecek ve sistem aktif hale gelecek.
Açılış
Yolcular, yeşil ışık yandığında butona hafifçe dokunarak kapıyı açabilecek.
Kamuoyundan Tam Not
Göreve geldiği günden bu yana hem İZBAN çalışanlarının çalışma koşullarını iyileştirerek kurum içi huzuru sağlayan hem de yolcu memnuniyetini odak noktasına koyan Volkan Yurtoğlu’nun bu son hamlesi de İzmirliler tarafından memnuniyetle karşılandı.
1 Temmuz’da başlayacak yeni dönem için istasyonlarda ve tren içlerinde bilgilendirme anonsları hız kesmeden devam ediyor.
İzmir halkı, Genel Müdür Yurtoğlu’nun bu vizyoner dokunuşuna ortak olarak, küçük bir buton hareketiyle hem kendi konforunu koruyacak hem de şehrin doğasına sahip çıkacak.







