giftcardmall/mygift bets10.buzz taraftarium24 taraftarium24

Kaya'dan Buca-Onat Tüneli Eleştirisi:

AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, Buca-Onat Tüneli'nin 9 yıldır tamamlanamadığını belirterek projeyi Sabuncubeli Tüneli ile kıyasladı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'ni eleştirdi.

Gündem Yayın: 22 Haziran 2026 - Pazartesi - Güncelleme: 22.06.2026 10:10:00
Editör -
Okuma Süresi: 3 dk.
Google News

AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı sürdürülen Buca-Onat Tüneli üzerinden belediyeye yönelik eleştirilerde bulundu. Kaya, 2017 yılında temeli atılan projenin aradan geçen 9 yıla rağmen tamamlanamadığını belirterek, "İzmir artık maket değil, bitirilmiş proje görmek istiyor" dedi.

Sabuncubeli-Onat Kıyaslaması

Kaya, 2018 yılında hizmete açılan Sabuncubeli Tüneli'ni örnek gösterdi. Toplam 4 bin 71 metre uzunluğundaki çift tüplü tünel sayesinde İzmir-Manisa arasındaki ulaşımın yaklaşık 15 dakikaya düştüğünü ifade eden Kaya, Buca-Onat Tüneli'nin temellerinin 2017 yılında atıldığını hatırlatarak, "Aradan tam 9 yıl geçti ve inşaat hâlâ sürüyor. Acaba Onat Tüneli'nin çıkışı geleceğe mi açılıyor? Çünkü geçen süreye bakınca insan bir ulaşım projesinden çok, arkeolojik kazı çalışmasını takip ediyor gibi hissediyor" ifadelerini kullandı.

"Ulaşım Projesinden Çok Arkeolojik Kazı Çalışması Gibi"

Kaya, açıklamasında Yeni Sabuncubeli Tüneli'nin 2018 yılında hizmete açıldığını belirterek, Manisa ile İzmir arasındaki ulaşımda geçmişte sürücülere zor anlar yaşatan virajlar ve yüksek eğimlerin artık sorun olmaktan çıktığını söyledi.

Bugün İzmir ile Manisa arasındaki ulaşımın yaklaşık 15 dakikaya düştüğünü ifade eden Kaya, her gün on binlerce vatandaşın daha güvenli ve daha konforlu yolculuk yaptığını dile getirdi.

Buca-Onat Tüneli'nin ise İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 2017 yılında temeli atılan bir proje olduğunu hatırlatan Kaya, "Aradan tam 9 yıl geçti ve inşaat hâlâ sürüyor. Acaba Onat Tüneli'nin çıkışı geleceğe mi açılıyor? Çünkü geçen süreye bakınca insan bir ulaşım projesinden çok, arkeolojik kazı çalışmasını takip ediyor gibi hissediyor" dedi.

"Planlama Da Önemli"

Kaya, Onat Tüneli'nin söz verildiği tarihte tamamlanabilmesi halinde, öncesinde Ulaştırma Bakanlığı tarafından hayata geçirilen projelerle entegre olacağını ve İzmir'in trafik yükünü ciddi şekilde hafifleteceğini savundu.

Projeyle ilgili değerlendirmesinde Kaya, "Belki çocuklar babalarını akşam yemeğinde daha fazla görecekti. Ama olmadı. Çünkü şehircilikte vizyon kadar planlama da önemli" ifadelerine yer verdi.

"İzmir Bitirilmiş Proje Görmek İstiyor"

Sabuncubeli Tüneli'nin tamamlanarak hizmete sunulduğunu belirten Kaya, Buca-Onat Tüneli'nde ise açıklamaların yapıldığını ancak takvimlerin sürekli değiştiğini öne sürdü.

İzmir'de bazı projelerde temel atma töreni ile açılış töreni arasındaki sürenin çok uzun sürdüğünü ifade eden Kaya, "Biz bunları anlatırken üzülüyoruz. Çünkü bu şehirde yaşıyoruz, bu trafiği hepimiz çekiyoruz. Artık İzmir maket değil, bitirilmiş proje görmek istiyor" dedi.

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.